látogatók

 2022.06.06.

avagy a rovarvilág küldöttei.. Drámai mértékben megnőtt rovarlátogatóim száma az utóbbi időben.. Gyanítom mézgyűjtő körökben elterjedt a legenda a bazinagy fehér virágról.. Egy napon egy szorgos háziméhdolgozó hevert a parkettán.. Felvettem.. látom fullánkja kiszakadva.. belehalt az üvegszálas függönnyel vívott ádáz harcba.. Az utolsó előtti képen láthatod szegényjószágot kitudjahányadik antennaiterációm előtt mintegy felravatalozva mielőtt szélnekeresztettem.. Erről jut eszembe.. antennaépítő próbákozásim során arra jutottam, hogy a hollandus jót írt a 300 körüli menetszámmal kapcsolatban.. 0,2mm drótátmérő mellett ez ad ki egy ideálisnak tűnő konfigurációt.. az ennél nagyobb menetszám nem hoz látványos javulást.. sőt visszatért a régnemlátott félciklus probléma.. Attól tartok annyi itt a változó, hogy nincs precíz elméleti-matematikai megoldás.. Amikor azt írtam villamosmérnökkel konzultáltam.. nos ő egy felügyeletnél dolgozó rádiófrekvenciazavar elhárítási szakember aki már nem emlékezett pontosan a főiskolán tanult hullámtani képletekre.. Műszer híján nyilván nem tudok alapzajt/jelerősséget/zavart mérni.. És mit mondott a jómérnökember? Beszéljek az elektroboltos öreggel.. mert ő a helyi orákulum.. Mondomnéki beszéltem vele nemegyszer.. de nem kaptam konkrét megoldást.. Óóóóó Mágikus Elektromágneses Hullámterjedéstan.. csodavilág ez hamondom :⫐ 

Szóval van itten ez a komisz fehérművirág napelemreflektor probléma amit szintén meg kell oldanom.. A valódi virágok mindenféle színekkel és formákkal csábítják a nektárgyűjtőket akár UV vagy infra színtartományban is.. És a beporzók miniagyában/idegdúcában van elég neuron meg szinapszis ahhoz, hogy ezeket a mintákat felismerjék/beazonosítsák.. Ergo természetellenes mintázattal kell elcsúfítanom a napelemem.. ami véletlenül sem hasonlít egy valódi virágéra.. De mialófasz lehetne ez? Gondolkodám.. Csodaragasztómmal fényes alufóliacsíkokat kezdtem ragasztgatni a hófehér reflektorokra.. Gyanítom nincs virágkehely mi íly csillámló furafényben játszik.. És az ablakon túl mi látszik? Egy kis darázsmintás hártyásszárnyújószág zümmögve leseget befele.. Miután elkészültem a művel megpihentem.. Másnap hajnalban-korareggel két méhfelderítőt, egy szárnyasszöcskét, egy fürkészdarazsat kellett befognom-áttranszportálnom-szabadonengednem.. zajlik a zélet vasbetonodúban.. Hanem azóta nyugalom van.. Talán mégis meggyőző e művirágelcsúfító álcaminta.. 

A bejegyzés trackback címe:

https://projectkronos.blog.hu/api/trackback/id/tr1017849485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása