hifly

 2020.09.16.

valamikor rajzoltam egy repülőgépkoncepciót Stratoglider néven.. amikor az erdőtüzeket látom vagy kesernyés füstszagot érzek ablaknyitáskor rájövök az emberek reménytelenül idióta kibaszott [ön]pusztító lények.. Másrészt minden nemabsztrakt festményemhez tartozik általában egy részletesebb műszaki leírás.. Mint a nevéből is adódik a Stratoglider egy nagy szárnyfesztávolságú vitorlázógép amit kétfős személyzet a pilóta és az elektronikai operátor repül.. Szárnyfesztávolsága nagyobb mint az Airbus A380 utasszállítóé.. felszállótömege viszont jóval kisebb.. Ebből adódóan és a fecske-/albatroszmintájú szárnyfelületeknek köszönhetően nagyonnagy a siklószáma.. A sárkányszerkezet főtartóelemei nagyszilárdságú rozsdamentes acélötvözet-honeycomb szendvics kialakításúak [~NA XB70] újrahasznosítható kompozit burkolattal.. És itt jön a lényeg.. a szárnyakat és pilótafülke mögötti NACA beömlő körüli részt szélesspektumú napelemek burkolják amelyek a Nap nemlátható sugárzását is tudják hasznosítani. A cellák elektromos árama részben a repülőgép tömegközéppontjában elhelyezett akksikat tölti.. ezek többrétegű/stacked kerámiakondenzátor csoportokból épülnek fel SSD módra csak nem 0/1 mikrotöltésalapú bináris adatot tárolnak hanem rendes elektromos töltést amit a szabályozóegység oszt el/trimmel a kondenzátorcsoportok között.. az áram másik része a kétáramú villanyturbofan SE DynaFan hajtóművet hajtja közvetlenül.. Ennek lelke egy nagyfordulatszámú nagynyomatékú kettős gyűrűmotor amely egyesíti az indukciós és az állandó mágneses villanymotorok kedvező tulajdonságait.. a turbinalapátok utazómagasságban/jetstreamben, süllyedéskor önpörgő szélkerékként működve szintén termelhetnek áramot ami a flybywire és fedélzeti rendszereket + a megfigyelőműszereket látja el.. A kétlapátos oldalkormány és a magassági kormány a hajtómű kiömlője mögé van beépítve thrust vectoring terelőlapok módjára.. a középső lapátsor az akku/fedélzetirendszer/műszerhűtés/klímaberendezés hőjét hasznosítva hoz létre tolóerőt.. 

A Stratoglider nagymagasságban repülő tudományos megfigyelő repülőgép.. a személyzet biztonsági okokból szkafanderben repüli de pilótafülkéje ugyancsak túlnyomásos kialakítású.. a cockpit mögött található egy speciális vákuumműködtetésű wc szükséghelyzet esetére.. ezért a hajózóknak szükségtelen pelust viselniük.. nyilván ez praktikus könnyen fel- és lehúzható szkafanderkialakítást igényel.. maguknak a műszerkonténereknek nincs szüksége tengerszintkörüli/alacsonyhegyi légnyomásra csak fűtésre.. A megfigyelőműszerek: kamerák, infravörös  érzékelők, mikrohullámú mélységmérő, lidar, radar, gázkromatográf, részecskesugárzásdetektor egyéb csudaberendezések amelyek tudományos küldetésenként szabadon kibe pakolhatók a moduláris kialakításnak köszönhetően.. A repülőgép magasfokú autonóm repülési képességű inerciális, műholdalapú, rádiólokáción és csillagnavigáción alapuló önrepülési rendszer irányítja és a világ bármelyik részén képes méréseket végezni.. Szubszonikus utazósebessége a jetstream sebességéhez viszonyul.. a sárkány extrém terhelést is elvisel bizonyos fokig.. Ezért nincsenek katapultülések beépítve a pilótafülkébe.. a személyzet alulról száll be és vészhelyzetben a kabintetőnyíláson keresztül a szárnyon vagy a törzsön gyalogolva rugaszkodik el HALO skydiver módra.. A robotpilótának van külön skydiving assist üzemmódja.. 

Miafaszt írhatnék még? Blablablablabla bazd meg BillGates az okoskodásodat? Nem a temérdekpénztől lesz valaki innovatív? Modortalantahóság lenne, nemde? :⫐:⫐

A bejegyzés trackback címe:

https://projectkronos.blog.hu/api/trackback/id/tr6016203768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása