napszélgép

 2024.08.14.

dr_oidindafoto.pngaki a kutyát tisztátalan állatnak tartja aztat nem komázom.. ahogy a veszett hőséget sem.. Ezért valamit ki kellett agyalnom, hogy a kutyaól klímáját elviselhetőbbé tegyem.. Kínai asztali ventilátort egy hokedlin beüzemeltem.. faszán kavarta a levegőt.. és a nap végére felforrósodott a konnektor.. 50W-os teljesítményfelvételről beszélünk.. Ennek a fele se tréfa.. Kigyulladt lakás az ótvar kommenyista áláméniunvezetékek miatt? Nem szeretnék tűzoltőkkal személyesen találkozni ha nem muszáj.. Nézegetem a Lidl katalógust.. Hulladék állóklíma 85 ezer.. Majd összeszarja magát míg három fokot hűt.. miközben 1,5-2,4kW teljesítményt vesz fel.. Nem opció..

Agyalgaték, tervezgeték, morfondírozgaték.. kotrok a neten.. és összeáll a terv.. Napszélgép.. Autonóm/önellátó/önműködő ventillációs egység.. A legnagyobb, legocsmányabb kánikulában elkezdtem komponenseket rendelgetni.. Ötvenwattos napelemmodul.. két Artic ventilátor.. Gondoltam belecsavarozom egy Metro-ban vett csodazsidó műanyagkofferbe [Keter.. made in israel] ami kint rohadt az erkélyszekrényben vagy húsz éve.. Napokig tartott mire megkaptam a motyókat.. és az egyik szélkavaró beszart kapásból egy 9V DC teszt alkalmával.. Az adattáblájuk adatait osztvaszorozva kijött, hogy 4W a teljesítményük egyenként.. aprócska mint a szélben szállingózó gyermekláncfűtermés.. Mindkettőt visszaküldtem.. korrektül visszafizette az árukat Herr Max Conrad.. De valami komolyabb léghajtó mégis kellene.. Netán nézegessem a napelemtáblámat napestig? Kukázok.. kotrok.. Ipari ventillátor 250ezerért.. Nekem 12V-os kell kb. 1,5A áramerősséget felvevő.. Mert a szolárhoz kell építenem a fogyasztókat nyilván.. Autó hűtóventillátor.. 50ezer darabja.. ellenben hangos.. nagyonhangos.. Egy szép napon akciós Makitára bukkanék ami azért nem az iparihulladék kategória.. Ellemes pontosabban akkumulátoros 10,5V-os saját akkumulátora hajtaná vagy három órán át.. Ha hagynám.. mert van 12V 1.5A adaptercsatlakozó a seggibe építve.. Háhá.. Megvagy.. Kettőt rendelék.. Úgy kukázták össze a depósok mert kifogyott.. Küldtek fasza 230V adaptert is hozzá.. Ezt szépen mintának magamhoz vettem és elindultam csatlakozót, rézdrótot, elosztódobozt, műszerészcsípőfogót, forrasztózsírt keresgélni.. Több szakboltjáró gyalogtúrahullámban beszereztem a motyókat.. Sajnos már ott tartunk, hogy egyszerűbb mindent a netről rendelni.. kivéve talán cipőt.. Kezemben egy marék alkatrésszel tákolni kezdtem.. Elsőként a szerelhető dugesz forrasztás.. Elővettem menő vadiúj Arnoldpákámat és láttam, hogy szar.. 12°C-ot mutatott bekapcsoláskor.. tizenötöt felfűtve.. Megforrasztottam a csatlakozókat a gyári bekötési instrukciók szerint.. És hívtam a Lidl ügyfélszolgálatát.. Hallo Arnold.. was ist das? Átvertél bazmeg geci.. Írjak a pákagyáros németeknek.. Írtam mailt fényképekkel illusztrálva.. le se szartak.. mint pitiáner prolikundét.. Ellenben a hivatalos Lidl hibabejelentő jegyzőkönyvre sittysutty jött a válasz.. Jenny visszautalná a pénzt mert nincs cseredarab.. Hello Jenny.. Vasárnap visszavittem az áruházba és visszakaptam az árát.. Mi a tanulság? Weller köll vagy valami olyasmi.. Okokok..

A napelem tájolás kardinális kérdés.. Enélkül baszhatod az egész agyszüleményedet.. Áláméniumlétrára applikáltam az ötkilós üveg-áláménium monokristályos modulomat.. Nem kap elég fényt.. És csak a gyakorlatban tudom betájolni.. Elméletben nemigen tudod megsaccolni mennyi áramot fog termelni.. Tervezéskor direkt 14W tartalékot hagytam a rendszeremben.. Rákötöttem a ventilátorokat két fasza Weidmüller cstlakozóval és működött is meg nem is.. Szabályozni kéne a teljesítményt a fogyasztónál.. Hmmmm.. Tákoljak elktronikát? DC-DC 12V átalakítókat nézegettem.. Aztán szolár töltésszabályzókat.. Konzultáltam egy telefonos műszakiszakival.. Aztmondta jó az elgondolásom.. Négyamperes elég lesz.. Megrendeltem.. Megjött.. bekötöttem először rosszul.. aztán jól.. Most, hogy e sorokat klimpírozom.. faszán hűt az egyik Makita.. a Macintosht is hűti mert ilyenkor 45-50 fokos meleget pöfékel a felső szellőzőjén kersztül.. És ingyér van az áramom drágá szarrágó magyar barátim.. A cucc szerintem úgy tíz évet simán elpöfög.. Kísérleti darab.. Tesztmegoldás az eljövendő házam gépészetéhez.. Ja az áláméniumlétrát visszatettem a helyére mert találtam egy jóféle összecsukható vasalóülőkét.. Kreáltam egy festőállványszerűséget.. Ha kedvem szottyanna megfoghatnám az egész vackot mint SzinnyeiMersePál plainairfestőművész a festőállványát és kitelepülhetnék Sanyibácsi strandjára.. Dél felé tájolva lecövekelnén a szolármodult a szabadég alatt.. egy faágra felakasztanám a két Makitát és hajrá.. A tyukok meg a vackomba vándorolnának hűsölni.. Eléggé menő lenne.. Sajnos ha nincs rálátása a szabad égre a napelem félkretén szerkezet.. Déltájban a nap a panelház laposteteje fölött jár.. majd nyugatirányba halad a látóhatár felé.. Ergo egyre kevesebb lesz az áramom.. A nyílászárót viszont ki nem fúrhatom.. egy balkonkraftwerk verzióhoz.. Egyetlen épkézláb opció a Bluetti/Jackery LiFePo4 akkucsomag.. Mert azt faszán feltölti kb. egy nap alatt ez a kicsi modul.. És olcsóbb mint egy munkaakkumulátor.. Mert ólmosat semmilyet sem veszek az biztos..

Mostanra elég lesz ennyi.. Áhojtye..

A bejegyzés trackback címe:

https://projectkronos.blog.hu/api/trackback/id/tr1718466313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása