forgatónyomaték

 2023.02.19.

láttad azt a videót amiben egy bazinagy anatóliai juhász rettentő erős hangján furán ugat éjjel az utca közepén Törökországban a földrengés előtt? És a népek leszarják.. Az anatólai egy ősi nagytestű pásztorkutya.. Maci félig ennek a fajtának volt a szerb kiadása.. Eme kutyákok gyárilag kódolva vannak az önnállóságra.. Talán emiatt is voltunk rokonlelkek Macival.. Mit is jelent ez? A nagytestű lompos juhászebek nyájőrzők.. Ridegtartásban élnek.. általában a hegyek között.. Elkísérik a nyájat és megvédik őket a farkas és medvetámadásoktól.. Eléggé határozott és profi módon.. Nem az a céljuk, hogy megöljék a vadat, hanem elrettentik őket.. Ehhez egyedül kell döntéseket hozniuk és brutális rettenthetetlenséggel fellépniük.. Ergo okosabbak a farkasoknál.. Mert a farkasok falkában taktikusan vadásznak.. Ezek a bazinagy pásztorkutyák ellenben kiszúrják a trükkjeiket.. Mindezt megtapasztalhattam Maci mellett.. Mindig keresett egy magaslati pontot ahová szfinxülésben elhelyezte a hátsóját és figyelt-lesett.. Amikor elkezdte ráncolni a homlokát tudtam elkészült az intézkedési tervével és pár pillanat múlva akcióba lép.. Ilyenkor kellett határozottan rászólni.. Az ember nem lehet puhapöcs egy nagyerejű, okos, önálló, félelmet hírből sem ismerő és komisz pásztoreb mellett.. Kemény és tanulságos lecke is egyben.. Ezek a kutyák nem tűrik a megalázást és a csicskáztatást.. Simán nekedmennek ha trógermódon közelítesz hozzájuk.. Nagyon jók az ösztöneik, a rosszszándékúakat nyomban kiszűrik.. Általában távolságtartóak, nyugodtak és barátságosak.. Kivéve intézkedés közben.. Mert akkor elképesztő átváltozásnak lehetsz szemtanúja.. Az addig méltóságteljesen lelassult büszke kutya brutális erővel és sebességgel ver vissza minden [vélt vagy valós] támadást.. És nem bántja az ellenséges jószágot csupán legyűri mert a génjeiben kódolt tudás, hogy az a néhány csalifarkas ami a figyelmét hivatott elterelni puszta melléktámadás.. Álcaportya.. Bepróbálkozás.. Mindig a főtámadásra kell koncentrálnia.. A nagytestű pásztorkutya gyakorlatilag egyszemélyes taktikai egység.. És Maci jópárszor intézkedett.. Csövesek, trógerek, piások, bünözők, dzsihádista egyemistaszomszéd, hozzám csunyán beszélő rám csunyán néző idegenek, mindenféle antipatikus ártószándékú lények finoman szólva nem voltak a barátai.. Simán félrelökött és megindult komisztekintettel és elszánt pofával ha úgy érezte közbe kell lépnie.. Lóóóófaaaaasssssszzzzt.. morogtam rá ilyenkor hangosan visszaparancsolva a helyére.. Egy nagytestű sűrűbundájú pásztoreb nem játék.. De ha megszeret akkor tisztel és élete végéig hűséges társad jóbarátod lesz.. Ezért regélek annyit Maciról.. Mert egyszeri és megismételhetetlen konstrukció, magyarul egyéniség.. Azóta soksok kutyákot láttam de hozzá hasonlót még nem találtam.. Az eredetileg gorilla, majd lemur logómat is a tiszteletére rajzoltam át vöröskutyává.. 

A viharos szelek és némi napsütés kiszárították az erdőt.. Gyorsan kalkuláltam.. majd az olvadás előtt mentem egy túrakört.. És mi történik ilyenkor? Kutyákok kísérnek utamon.. Egy kis fekete mudiszerűség kutyagol mellettem vidáman mielőtt eszébe jutna, hogy van gazdasszonya.. Ezután fekete francia pásztorkutya barátkozik a kilátóban.. A hegyről lefelé jövet szálkásszőrű tacskó farokcsóválva üdvözöl, lepössent egy fát mielőtt visszahívja egy idősebb pár hölgytagja.. A Mandulás felé megörökölt amerikai akita bratyizik.. A Hacsikománia szülötte.. Amióta élek ez a műsor.. Kedvelnek a kutyákok.. Plusz jóban vagyok mindenféle élőlénnyel.. Koppkoppkopp.. Igazából halványfogalmamnincs miért.. Bizonyára assisiferencnek fröccsöntöttek :⫐:⫐

Forgatónyomatékokkal aludtam-keltem pár napig.. Mert nem tetszett a napelem visszafordítóegységének működése.. Rosszul, mindig elcsúszva állt pozícióba.. Eredetileg a függöny fordította irányba, de amióta a függöny elé szereltem ez a funkció kiesett.. Orvosolnom kellett a problémát.. Plusz a felfüggesztést kikezdte az UV sugárzás.. Pókhálós repedések jelentek meg az áttetsző háztartási hulladékból készített műanyagalkatrészen.. A fehér műanyag úgytűnik jobban ellenáll az intenzív sokéves napsugárzásnak.. Nosza konstruáljunk új fehér alkatrészeket.. És ím elkészült.. Szamurájsisakmintájú hővédőkupak ami a csavarvéget takarja, hogy ne melegedjen a komplett felüggesztőrendszer.. Mindeközben pályakezdő jakuzamódra belevágtam bal mutatóujjamba a jappáni pengével.. Gratula.. Néztem varrni kell-e.. Úgydöntöttem nem kell.. Lesz egy újabb hegem gyanítom.. Kiváló felcserismeretekre tettem szert kíváncsi tengerimalacaim meg gazfickó kutyám mellett.. Saját számos sérülésem ellátása is bővítette öngyógyító repertoáromat.. A seb szépen gyógyul.. Köszi Gaia.. Most már majdminden alkatrészt remélhetőleg UV állóbb fehérszínűre cseréltem.. Kész a komplett visszaforgató mechanizmus.. Ablaknyitáskor elfordul.. Ablakcsukáskor visszafordul.. Ugyanabba a pozícióba.. Egyszerű éppezért megbízható.. Remélem.. Aztán.. Nem tetszett a két szélső antennatekercs sokszögűsége ami a bordázott svejci orsók miatti szükségszerűség.. Fabrikáljak alápalástot? Egyszerűbb simaorsót kukáznom.. Orsócsere, cérnacsévélés, antennaújragyártás.. Hanem valamit elmatekozhattam eddig, mert az újraszámolásnál dupla egyrétegű tekercshosszúságot kaptam.. Pontannyit mint az új orsók mérete.. Illetve nemegészen mert az egyik közülük 0,5mm-rel vastagabb.. Ezért a középső tekercs 2mm-rel rövidebb.. Fasza.. Láthatod a Tridente még gyári feliratokat is kapott.. Azóta tesztelek egy szűkített konfigurációt is az elektromágneses mező[kölcsön]hatás jegyében.. 

ÁhojtyeÁgyő..

A bejegyzés trackback címe:

https://projectkronos.blog.hu/api/trackback/id/tr1018053050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása