üvegecset

 2024.06.13.

dr_oidindafoto.pnga címszó egy tisztító-polírozó kézi célszerszámot takar.. akár egy töltőceruza.. de grafithegy helyett üvegszálas ecsetféleséggel töltöd.. miért írom ezt? 

Mert elkövettem azt a hibát, hogy elkészült bicskám megmutattam Záltonnak.. Aki órásmester.. akit gyerekkorom óta ismerek.. két Swatch és egy Sector kivételével mindem órámat tőle vettem vagy nála javíttattam.. és aki negyven éve él lupével a jobbszemén.. Mondom neki rövid időn belül megvakulnék ha napi nyolc órákat kellene görnyednem picsányi fogaskerekeket és mikrométeres csavarokat nézegetve.. A csávónak meg max. lájtos olvasószemüvegre van szüksége.. Szóval.. Zálton megtekintette késesköszörűs munkámat és leszarozta.. kisipari búsbocskoroskucsmácsbekecses vásári hulladéknak titulálta.. Miértis? Kérdezém őt felbaszott aggyal.. Aztán rájöttem.. A saját szakmai elvárárásait testálná rám is mintha padavanja lennék.. Kérdezem: Hanzomester óbégatva kergetne végig Okinawán katanával a kezében? Azt meghiszem válaszolta.. Nabazmeg.. Hadd polírozzam ki a korongjaiddal.. Azzal ő óraüvegeket políroz nemszívesen adja ki a kezéből.. Tipikus mesterember attitűd.. nagyapám is ezt csinálta amikor gyerekként kíváncsiskodtam bognárműhelyében.. Zálton elémrakott egy zöld plasztikceruzaféleséget.. Az üvegecsetet.. Ezzel csináld öcsém.. Nekiálltam apró finom söprögető mozdulatokkal vakarászni a penge élét.. Eltelt egy óra.. Lassan fényesedett az acélpenge.. Tulajdonképpen mikroszálcsiszoltam.. Fél hét felé járt.. Zárni kellett az órásboltot.. Te Zálton, gyanítom vettél nekem egy ilyen szart.. Ja.. Anno korrodált mobilalaplapokat akartam vele puceválni, de nem voltam biztos benne, hogy a megfelelő szerszám elektronikák tisztításához.. Féltem károsítja a puha savmaratott réz áramköri vezetékeket a nyáklapokon.. Egy rövidzárlat pedig mindig betesz minden bonyesz elektronikának.. Szóval nekem is van otthon ilyen motyóm.. Plusz öt tartalék hegyem.. Ollééééé.. Azért pengét élezni látom azt tudsz.. hangzott az elismerésféleség.. Nagyjából 58673 lehelletfinom kézmozdulat [vagy ennek tetszőleges többszöröse] után elkészültnek nyilvánítottam alkotásom.. A szálcsiszolt kézzelfaragott papírsárkányhegyű japóstílusú pengém.. 

Legközelebb mikor a centroban jártam megmutattam tanító-mesteruramnak és elismerő naígymárjobb hümmögés volt a válasz.. Ugye tudod, hogy jogász vagyok és nem szakmabéli iparoskartárs? Igényesnek kell lenni öcsém.. Próbálkozompróbálkozom.. Valóigaz.. a jóféle mesterember megismerszik szerszámai minőségéről.. azokhoz való viszonyáról.. a patent rendről és tisztaságról.. az igényességéről.. Hozzájukképest kajla kamaszkutyaként ugrabugráló szeleburdi művészlélek vagyok.. Zálton kis rozsdamentes óráskosárkájában elmosott óraalkatrészek között kotorászott csipeszével.. Egy kézifelhúzós régi Doxa alkatrészei voltak.. Az órásasztalon egy ETA kronográfszerkezet is várakozott a sorára.. A sajtbúra alatt valamiféle javítanivaló finom kis időmérőalkalmatosság.. Szép szakma ez.. szeretem.. Mondogatja mindig.. Lehet kilencvenéves korodban is itt dolgozol mint Edebácsi akinek szelleme belengi a boltot.. Laci is nyolcvanévesen ment nyugdíjba és adta át az üzletet egy fiatal órásnak.. Zálton komótosan legózta össze a miniatűr időmérődarabkákat.. Kb. másfélóra elteltével a billegő ideoda járt.. Újra ketyegett a koros [hatvanéves] óraszerkezet.. Felemelő pillanat ez.. Olyasféle mintmikor a szívsebész szívmotorról visszakapcsolja a vérkeringést a beteg szívére és feszülten figyel.. Csakhogy Záltont inkább doktor FrankEinstein hiperprecíz kiadásához hasonlíthatnám ki régi darabokból alkot újszerűet-működőt.. Az elkészült órabelsőt felpakolta elegáns nyolcvanasévekbeli fa-acélházas svejci mérőműszerének fekete köralakú mérőpadjára.. E műszert még kezdő iparosként vette.. Legalább egyszer kompletten felújították-bekalibrálták egy pesti szakműhelyben.. És egy szép napon kijelzői sötétek maradtak.. seképsehang mondanánk.. Zálton fogtamagát és az elaggott tápegység csatlakozóit újraforrasztotta lidlös forrasztópákájával.. Mert pesten ugyanezt a műveletet kisebb vagyonokért vállalnák.. A Lidl forrasztópákái hobbicélra, kisebb javításokra tökéletesek.. Egy új svejci mérőműszert pedig euroezrekért vesztegetnek.. Egy peremvidéki órásmesternek nem fér minden bele az egyre szűkülő költségvetésébe.. Ezúton is köszönjük kedves háborúskodó idióták.. Fürgén ugrálnak a piros elektrolumineszcens számok a mérőműszer kijelzőjén.. -174 -48 -16.. Te Zálton ez összevissza jár.. Látom.. Megnézi a rugóházat.. Két csavarral vakerál.. Namostnézzük.. +0,6 +0,4 [remélem jólemlékszem].. Ezen még kompasszt sem kell nagyon állítani.. Egy mechanikus órát illene legalább tízévente tisztítani és ujrakenni.. Ha láttál már régi óramosógépet és van némi műszaki affinitásod ámulsz majd mint Szása a körmoziban.. Svejci befőttesüvegekben lötybölődnek mindenféle löttyben a mütyürkébbnél mütyürkébb óraalkatrészek, miközben a tok és a hátlap ultréhangos tisztítóban tisztul.. Csodavilág.. Nekem nincs hozzá elég türelmem.. Sasszemű zenmesterek sportja gyanítom.. 

Sajátszememmel győződtem meg Arnold Lidl portékáinak hobbistáknak vállalható minőségéről.. Ezért elhatároztam kipróbálok egy új pákát.. Zálton régi Wellerét egyévben talán egyszer használom.. Ennek Somogyi tápja van.. Aki géemkás maszekból Somogyi Elektronik vállalkozássá nőtte ki magát.. Nemrossz cucc.. Magát a forrasztópákát zsírújan nagyjából hetvenezerért mérik.. de szerintem macerás használni mágneskapcsolós működési elve miatt.. Termisztoros cuccra váltanék.. Koratavasszal újra siposuraztam és kukáztam egy analóg forrasztóállomást.. Nyomban be is pakoltam a szekrénybe bontatlanul a doboz peremén bedugott összehajtogatott számlájával együtt.. Mostanában forgatom a virtuálkatalógust és a balsarokban eldugva egy digitális forrasztóállomás szerénykedik.. Apicsába.. dejónézki.. dekomoly.. demenő.. az ellenállók ezzel babrálhatták T101 gépagyát.. A bennemlakó konzumidióta habzószájjal tombol.. Hanem mitcsinálhatnék a régivel.. Hívom a segélyvonalat.. Visszavihetem mert még benne vagyok a kilencven napban közli velem a kedves ügyfélszolgálatoshölgy.. És itt megindult a forrasztóállomás hadművelet.. Bontatlan régi cucc vissza.. Csinos pénztároskiscsaj röhög mert egy olyan sorba keveredtem ahol minimum 68000 Ft-ért vásároltak az emberek.. Kérdezem halottak-é valamit a rádióban? Netán Hatalmas Putyincár befenyített mindenkit? ..esetleg preppernek tetszenek lenni.. Mögöttem a szőkeanyuka magyarázkodik.. csak szülinapi zsúrra készül egy tökigtelepakolt bevásárlókocsival.. Nemmindha bárkinek magyarázkodnia kellene egy nyakában fényképezőgépet lóbáló rövidgatyás kéktúracipős mikrohajkoronás túrakalapos csávónak.. A pénztároslány vidáman kérdezi miért viszem vissza kincsetérő motyómat? Mert hétfőn jobbatveszek közlöm nagypofával.. Másnap eszmélek.. Hohó.. gonosz apámkorabeli nyuggerhadak lepik el az áruházat nyitáskor és mire odaérek mind elhurcolják a becses zsákmányt.. Ott jajgatok majd üreskézzel.. Hétfő.. Hajnali hatóra tizenöt perc.. Sötét fellegek vágtatnak az égen.. eső szemerkél.. Medárdidőszak.. Fura gyanús alakok lézengenek a parkolóban.. Nyanyákok idős nyugdíjas hölgyek várakoznak az ajtó előtt egy bajuszos mukival együtt aki úgy néz ki mint Guldenburg grófnő gazdatisztje.. Kínosan lassan vánszorognak a percek.. Hallgatom a szokásos nyuggerchatet.. Hozzáfűzök valamit az atomfegyverek értelmetlenségéről és a köcsög atomtudósokról akik Tellert kivéve rákbetegségben pusztultak el mintegy büntetésképpen pokoli találmányuk kifejlesztéséért.. Aztán gyorsan megbánom, hogy egy félérdektelen közönség előtt nyilvánultam meg értelmetlenül.. Hja az introvertáltlét örömei.. Fiatal szőkelány pattan vissza a bezárt belső tolóajtó üvegéről.. Visszasomfordál a sorba.. Gyanús munkáskülsejú alakok és idősszakikinézetűek gyülekeznek körülöttem.. Konzumőrületem most már szinte tobzódik.. Kell a zsákmány.. Nejöjjek hiába.. Én ki hangosan kiröhögöm a blackfridayőrület konzumidiótáit most ugyanabban a bohóccipőben kacsázok.. Nyílik az ajtó.. Felgyorsulok mint a hárommotoros Cybertruck.. Módszeresen vizslatom a Parkside sort.. Keresés: alkalmas forrasztóeszköz.. Apámkorabeli nyuggerek a nyomomban.. Megvagyköcsög.. Nagyjából négy darab forrasztóállomás árválkodik a polcon.. Kiválasztom a legszimpatikusabbat.. A nyuggerek karvalyként keringenek körülöttem.. Hegesztőállomásra, hegesztőhuzalra, megminden nyalánkságra lecsapnak amit találnak.. Scnäppchenjäger Kommandoeinsatz.. Az adhocbrigádból kiválva az egyik robotnyikkassza felé csattogok.. Mert hónapokkal ezelőtt rákaptam.. Idomított Csitaként nyomigálom az érintőképernyő álgombjait.. Fizetek.. Határozott mozdulattal letépem a nyomtatóból kipenderülő blokkot.. Ami egyben garanciakellék is.. Illik megőrizni.. Hurráááá.. Győzelem.. Mostmár forrasztgathatok kedvemre Arnold akciós csodamasinájával.. Amit egy komolyabb germán gázlámpaügyi és forrasztópákagyártó cég tervezett és bérgyártat Kínában [megnéztem a honlapjukat].. Nemtűnik gagyinak.. Majd ha menő leszek Wellert veszek.. Addig is vár a pudingpróba.. 

Egy kutatónő az introvertált brandépítőket kutatja.. Szerinte jószívűek és segítőkészek.. és amikor a legnagyobb szükségük van egy kis segítségre a megsegítettek majd viszontsegítik őket.. Előfordult nemmondom.. Hazudnék ha mást állítanék.. De nem mostanában.. Akkoriban még nem építgettem brandet.. és segítőim egyben barátaim voltak.. Apropó brand.. Leleményes firkásznők kikukázták kutyalogóm eredeti modellkutyáját.. Aki fiatal boxerként lesett ki egy angol kutyakiállítás színpadának zöld függönye mögül.. A fotós pedig jóérzékkel jópillanatban lefényképezte.. Megtetszett e fénykép.. fogtam hát rajztáblám és lerajzoltam.. A [neves] portréfestők is modell után rajzolnak-festenek.. Többnapig készült a mű.. Minden szőrszálat külön digitális ecsetvonással vittem fel a kutyapofára.. Amit nagyobbra a szemeket pedig világosabbra festettem.. Okosabb és komiszabb kutyafejet kapva.. A boxer amúgy szuperokos és játékos gyerekszerető jószág.. Macinak volt egy öreg boxerhaverja kölyökkorában.. Figyelmeztetésjelleggel kissé megagyalta mikor szemtelenkedett.. ennek ellenére rendkívűl jól kijöttek egymással.. Rajzolhattam volna akár saját fényképeim alapján is.. Pl. komiszfejű pitbullt amit a Natgeo szerkesztője weboldaluk címoldalára tett ki anno.. De az emberek félnek a pitektől és a staffordféle terrierektől.. a bünözőknek és firkászoknak hála.. Rajzolhattam volna Macit is.. De Maci hagyományos csőröskutya.. Szerintem nem mutat olyan jól/kifejezően szemből..

Mára ennyit.. Áhoj..

A bejegyzés trackback címe:

https://projectkronos.blog.hu/api/trackback/id/tr1418427007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása