csak a zene

 2023.12.30.

elballagott 2023.. És nem szívesen írnék hányingerkeltő politikusokról és szánalmas politikai játszmáikról.. Az ukrán a második véresen brutális szláv testvérháború életem során.. a jugoszláv nagyjából 10évig tartott.. Ellenben Dua Lipa a karrierjét köszönheti menekültstátuszának.. Ha nem Londonban születik, nem abban az énekiskolában tanul mint Amy Winehouse, gyanítom nem vagy nem úgy járja be a világsikerhez vezető utat.. valószínűleg angolul sem tanul meg tökéletesen.. 

Nos ez a veszély nem fenyeget engemet.. Mármint zeneileg.. Mint láthatod ezt az évet zenei kísérleteimnek szenteltem.. Sosem vettem igazán komolyan magam.. azt vallom aki nem tudja önmagát kiröhögni az degenerált.. Szóval.. Egyedül jogot tanultam intézményes keretek között.. Minden mást autodidakta módon önszorgalomból.. Ennek sok előnye és sok hátránya van.. Pl. szüleimtől nem kaptam zongorát gyerekkoromban.. Maximum tilinkózhattam vagy furulyázhattam volna.. Sajnos kezdetektől a billentyűs hangszerek megszállottja voltam.. e kört leszűkítve pedig a szintetizátoroké.. JMJ, Vangelis, Kraftwerk, DM és más kiválóságok inspiráltak kölökként.. ez nem jelenti azt, hogy egyéb zene nincs rám hatással.. Minden műfaj ami minőségi és kihallod belőle a tehetséget, a hangszeres+énektudást érdekel.. Nem skatulyázok, kategorizálok.. a zene legyen jó.. Sokáig légzongoráztam és fejben komponáltam.. nomeg énekelgettem.. Van hangom és hallásom is HajdúPéterrel ellentétben aki egyetlen kibaszott hangot nem képes eltalálni egy dalból.. Az énektudás és előadói szint szerintem Elvis.. amit megközelítenem kéne.. legalább ötvenkilométernyire.. Az énekhang nyilván adottsági-fiziológiai kérdés is.. alap ami vagy van vagy nincs.. Az instrumentális zene közelebb áll a szívemhez.. Kottaolvasás sosem ragadott meg igazán a progamkód íráshoz hasonlóan.. Node létezik modern technika.. A zenei atmoszférát, hangképet, nüanszokat, előadásmódot, [elektronikus] hangszerbeállításokat, hangkeverést pedig nem tudod lekottázni.. Első zenei próbálkozásaim csengőhangbarkácsolások voltak mobiltelefonjaimra.. Volt idő, mikor klotyón ülve kreáltam valamit iPhone 3G-re egy letöltött appban bindzsizve.. Az ájfónt eladtam.. egynapos üzemidővel nem tudok mit kezdeni.. Komponálni meg számítógép előtt ülve hogymongyam egészségesebb.. Első macintoshomon folytattam hát az alkotást.. Második imacem különleges abból a szempontból, hogy két beépített kvality sztereó hangkártyája van.. Ha bohó ifjúként hangszerre költök az életérzés helyett akkor most lenne egy elavult szintim.. Mert szintetizátorvilágban fasza kis forradalom zajlott le az utóbbi években.. Jóminőségű, jóképességű, jóhangú [billentyűs]hangszerek születnek egyremásra szépensorba.. Kipróbáltam a moduláris világot egy rövid betekintés erejéig.. Villamosmérnököknek való.. Az eurorack emulátorprogram amit arra szántak, hogy modulvásárlás előtt kipróbálhasd a motyót csalódás volt.. Van némi műszaki érzékem.. virtuálisan összedrótoztam hát a néma modulokat és gagyisztáni oszcillátorvinnyogást csiholtam ki belőlük.. A CVgate vezérlő- és kommunikációs protokoll lehet BobMoog idejében fasza volt de azóta létezik USB midi.. Hagyjuk.. A moduláris cuccok majd talán jók lesznek kiegészítő hangszereknek.. de nem ez a fő csapásirány.. 

Hogyapicsába tákolsz billentyűfutamokat, dallamos melódiákat, aláfestést, basszusszólamokat, kíséretet, harmóniákat, kifinomult akkordokat miegymást tizenegy membrános qwertz gombon.. Most még ez van, meg jóféle daw/vst hangszerek.. A loopokat leginkább hanyagolom.. Lehet Juilliardon végzett tehetséges zongorista faszként vicceskedni-humorkodni-parasztvakítani a tv-ben.. De a zongorán éppen nyolcszorannyi billentyű van és két kézzel tucc rajta játszani.. Az irányvonalat kitűztem.. A minőségi Yamaha montázsm hangszer nemrég megszületett amivel továbbléphetek.. Kb. fél év alatt feltöltöttem egy csomó afféle ambient/teknó/elektroegypercest jútyúbcsatornámra.. Animációkat is rajzoltam hozzájuk.. Mindezt 4K60-ban mert akkor a jútyúb jobb kodekkel tömörítí a videót ami jobb hangminőséget jelent.. Közben iljics egészségére is ügyelnem kell mert egy komolyabb renderelés megviseli a géplelkit nekije.. Fújtat, melegszik, rémálmaimban sűrű füstöt ereget a szellőzőnyílásán és leégeti önnön GPU-ját nagy igyekezetében.. Ami katasztrófa lenne.. Zenéim ösztönösen, hallásután, flowban születnek.. Egyszer bepötyögöm és többet nem tudom megismételni egyiket sem..

Az utazást valahol el kell kezdeni az első lépésekkel.. Látom az 'eredményeket'.. Nyilván röhejesek TaylorSwifthez mérve.. De több mint ezerszázalékos növekedés az előző bázisévhez képest.. Ezerszázalékos növekedés láttán egy zeneiparibibsi magához nyúlna ha a sztáraspiránsa lennél.. Végtelenülszerényszámú közönségem nemzetközi.. az ihletből, ötletekből momentán kifogytam.. hallgatóságom eddig magától megtalált.. nem kell hányingerig lenyomnom a nép torkán a szart kondicionálás jelleggel.. Az néz aki akar, a lájkokat, tendenciákat látom, hallgatóságom felnőttként kezelem.. nem akarom, hogy a kommentek befolyásoljanak bárkit is.. Most még.. És láss csodát epigonok bújtak elő a semmiből.. Noname senkiházit kopírozni na ez a tőrőlmetszett vérbeli művészet kedvesbarátim :⫐:⫐:⫐

A bejegyzés trackback címe:

https://projectkronos.blog.hu/api/trackback/id/tr6718291383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása