esőisten

 2022.08.22.

..napok óta esőisten könnyei hullnak a kékesszürke égből.. kevés jobb dolog történt ezidáig.. 

Ellenben ha napokig esik nem járom a vadont csak öt száraz nap múlva.. Mert ilyenkor nyáron nyígó-nyünnyögő sűrű setét szúnyogfelhők kelnek ki a pocsolyákból és mindenhová követnek bármerre visz az utad.. És randa nagy böglyök köröznek a fejed körül egy spekuláns vagy befektető erőszakosságával.. többszáz méteren kísérnek kéretlenül.. Ez kényelmetlen.. ez veszélyes.. ez idegesítő.. Ezért inkább hanyagolom ilyenkor a túrát.. Hanem új alkalmak nyílnak mint sárga rózsabimbók.. ja azok nem nyílnak mert mind szétszáradtak.. Ezért most nem láthacc egyet sem fényképen..

Kis kísérleti üzemem magasabb fokozatba kapcsolt és ontotta az újabb és újabb antennakonstrukciókat.. Láthatod sorra a 100mikronos platformB/Santorini prototípusokat.. Igen.. Santorini mert az intersparos mini ajándékgyerekgyurma türkizkékben pompázik.. Csodálatos ez a 100mikronos világ.. leginkább semmiresem jó.. Mert vételt nem produkál a ferritköcsögje.. Ekkora balfasz lennék vagy ekkora rádióspektrumzavar van e nemes vasbetonodúban.. Kell egy referenciakészülék.. De előbb szétbontottam a GDR őskövület barométer házát.. Mert zavart, hogy régóta nem mozdul a mutatója.. Kisköcsögként minden kimúlt-döglődő műszaki berendezést szétszedtem, átvizsgáltam és vagy összeraktam vagynem.. Nem is tudnád mennyit tanulhatol e barbár rítusból.. Szóval kicsavaroztam a faforgácslapházából a barommétert és egy rézötvözet dobszerkezetet láttam.. Mini vákuumdob kicsiben.. Hasonlít az autók fékszervó-főfékhenger-fékpedál kombójára.. Itten az emelő egy madzagon rángat egy spirálrugóhoz kapcsolt kallantyút ami a műszermutatót mozgatja jobbrabalra.. Félóraszerkezet.. amolyan billegőszerű mutatómeghajtással.. Szász mestermunka.. Óvatosan nyomigáltam a dobot és mozgott a mutató.. Felesleges szétszednem mert gyárilag kalibrálva van.. A minimális port lefújtam a tengelyekről és befújkáltam WU2-vel WD40-nel, az amerikai varázsszerrel.. Mert háromféle viszkozitású óraipari olajom az nincs éppen kéznél.. Visszacsavaroztam a szerkezetet a házába szigorúan szintezve.. Majd visszapattintottam a mutatót, a plexi óraüveget meg a leszorító rézgyűrűt.. Amit kicsit ki is kellett igazgatnom mert ittott horpadt volt.. Vajonmiért? Azóta az NDK finommechanikai ipar büszkesége az OMSZ méréseivel egyező légnyomásadatokat mutat.. Érdekes hogy 1000mBar alá sosem esik a légnyomás.. Emlékeim szerint régen jobban kilengett.. Ennek örömére megpucoltam a Grundig konyhai rádiót.. Nem akármilyen hulladék ez ám.. Narancssárga luminenszcens kijelzős PLL szintézeres FM rádióvevővel.. és tádááááámmmmm.. DCF77 óraszerkezettel mit eigene separierte Antenne natürlich.. A rádió túl halkan szólt.. Ne kérdezd miért.. Valamiféle elektronikus hangerőszabályozója van.. Fogtam hát és lekapcsoltam a hálózatról egy éjszakára.. Másnap reggel takarítás.. Utána csudásan csillogott amennyire egy kopott ezüstszín műanyagszar csilloghaték.. A gombjai alá óvatosan befújkáltam a varázsszerből.. mert kontaktjavító is állítólag.. És újraprogramoztam a rádióadókat.. Hanem az időt/dátumot baszott mutatni.. Okokok.. Várnom kell egy napot, hogy szinkronizáljon.. Valóban.. Éjszaka talált időszinkronjelet.. Mert mink a földgolyóbison tanyázók ilyenkor elfordulánk az nap hevesen piruló orcájától és erős napsugárzás nemigen zavarja az ionoszférát csak kozmikus sugáráradat.. Ergo az LF rádióadás zavartalanabbul terjedheték.. Nolám komám.. Itt van az orrod előtt egy működő referenciaszar.. Lecsavaroztam az antennaburkolatot és mérnöki csodát láték.. Akkora ferritrudat amihez képest az általam használt kis pilincka horgászok csalikukacának tűnik.. Rajta órmótlanvastag drótból tekert tekercs.. Maga a mértani szabályosság.. Két minikondenzátorhoz kötve.. És ennyi.. Ez lenne a megfejtés? Feldühödék.. Akurvaannyát.. A vekkerem eredeti DCF77 antennája nappal minimum háromszor vett időszinkronjelet bármiféle hangolókondenzátor nélkül.. Délelőtt bőszen újra tekerni kezdtem.. Milyenmár amikor önmagad Miyagimestere leszel.. és csak tekersz és tekersz mást nem teszel.. Szép szorosan hézagmentesen.. Oly gyönyörű lett mindjárt megáll eszem.. Mestermű baszod.. a legutolsó képeken magad is láthatod.. Először szilikonpapír szigeteléssel majd anélkül.. 

Az eredmény.. Ipari hulladéknak való.. Nem vagyok éppen okoskodó tahó.. de itt a tudományom megáll.. Most sokáig tesztelhetem legutolsó vackom.. Míg kiiszom utolsó megmaradt whiskyspalackom.. Csakhogy nemvagyok Brad.. és nemigen iszom.. Ellenben eléggé tele a faszom.. a sok felesleges lefutott körökkel.. Inkább szkanderoznék mint Zrínyi a törökkel.. Elég volt a jóból.. végtelen szopásból.. az élet nem áll másból mint tanulásból.. 

Hoppá.. mi lenne ha PragmatikusSándor, Lőrincbarát meg pár potentát az új pénzarisztokráciából.. csinos pénzalapot mind köz javára számol.. Adakozni szépen.. Ezt várná mindenki.. Pedamókust, nővért, ápolót fizetni.. Ne éljenek úgy mint tanulatlan senki.. Finn példa lebegne magyar szemönk előtt.. Nyilván nem lesz elég rá egy szép napos délelőtt.. Óóóóóó elbaszott álmok, csalfa vak remények.. Sajnos Utópiában és nem a mában élek..

A bejegyzés trackback címe:

https://projectkronos.blog.hu/api/trackback/id/tr2517913189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása