itt már üzemmeleg volt a motor csak a felvétel kedvéért indítottam újra
Két éve aszalom fiókban az anyagot. Egy megszállott gimis haverom szerelemből összeütött 2107-esét. Az ászcsávó aki 17 évesen először szerzett jogsit a 4.bében. Ő volt az aki fizikaóra előtt egy nejlonszatyorral a kezében kvízműsort rögtönzött, első kérdése: -Na mi van benne? Szélvédődarabok voltak és két ablaktörlő lapát. Élete csodásan megépített első Zsigáját borította tetőre egy szigorú kanyarban a táblától-tábláig mérés alkalmával. A hegy környékén lakó autóbuzérok pontosan értik az ifjúkori kalandokat idéző szavak jelentését. A kocsi ment a levesbe. E malőr mellékhatásaként rabul ejtette a togliatti vas. Munkája során összegyűjtött sokmilliónyi kilómétert de szíve a primitív ruszki verdáért dobog. Lélektelen kerregő turbódízelek, formatervezett szappandobozok melyek testedet A-ból B-be transzportálva keresztülkasul suhannak veled az országban. Egy régivágású benzingőzben pácolt, legendás versenyek helyszínein edződött autóbuzér a szabadidejében nem erre vágyik. Motorhangra. Drámai módon prezentált vezetési és sebességélményre. Tompítatlan, csillapítatlan visszajelzésekre a végtagok és az ülőgumók felől. Tudatos precíz orgonistamozdulatokkal kivitelezett gépészkedésre. Seggcsóválva, visító-csikorgó hátsó gumikon táncoló félkeresztben vett kanyarokra..
2107. Kockalada alias Parasztmerci. Tanulóként egy fagyisárga szambázott alattam a jégen fél disznóval a csomagtartójában. Darabos, szovjetes, kemény, finomság nyomokban talán fellelhető a pontosan direkten kapcsolható sebességváltóban, de a jobbkéznek határozott mozdulattal kell helyretennie a váltóbotot.. ez a verda egy kicsit más. Játszóssá alakította a gazda. Kapott egypár nyalánkságot, módjával:
VAZ 2107 öntömeg 1030 kg
1458cm3 95LE kompresszió 12-13
széria főtengely széria dugattyúk
272º-os Havasi Motorsport vezérműtengely
könnyített lendkerék
síkolt hengerfej
mechanikus gyújtás
orosz gyári karbi a motorhoz hangolva
gyári leömlők
gyári középdob
Janó féle hátsó dob
építette Danyi Tamás (Tama)
5 sebességes kéziváltó új léptetővillákkal és szimeringekkel
összehangolva reviziózva
építette Harth Máté
gyári hidraulikus Lada kuplung
Breko munkahenger
megerősített gyári lengőkarok
zöld szilentek
gyári kormánymű Lemfölder gömbfejekkel
orosz kerékcsapágyak
olasz fékmunkahenger
olasz egydugattyús fékhenger
új féktárcsák fékbetétek elöl
új fékcsövek
elöl Niva hátul Wartburg kombi rugók
Katona Gábor felújította olajos/gázos sárga Bilstein lengéscsillapítók
ezerötös gyári differenciálmű
Renault Clio Williams 15"-os Speedline felnik
>elöl 3,5cm-es hátul 3cm-es pogácsák
karmester Emődi Balázs
jobb első bal hátsó sárvédő csere
karosszériahibák lakatolva
by Hopp István
fekete bársonnyal flokkolt műszerfal
Porsche Nordisch Gold vízbázisú gyári festék
fényezte Járay Zsolt
plusz a beleszórt európai és ukrán utángyártott apróságok
Józan, visszafogott, preisgünstisch projekt. Vannak még apró csiszolnivaló részletek de az összhatás kellemes, a Porschefény egyszerűen odabasz. Beülök beindítom. Rövid jellegzetes VAZ csiholás után fürgén lendülnek a műszerfal mutatói. Játszom a szívatóval, megvárom míg bemelegszik a gép, lassan visszatolom a szivatókart. Az alapjáraton hallom élesebb a vezérműtengely. Szinte dorombol a faék egyszerűségű motor. Úgy taposok a segédrugókkal megtámogatott hidraulikus kuplung pedáljába, mint bőrsarus hoplita a hódító perzsa ércsisakjába. Határozott kézmozdulatokkal váltok. Ezt igényli a szerkezet. A jellegzetes Zsigulis höööhööööhööööö szívóhang és visszahörgés váltáskor még hallható de más a motorhang, eltérő a motor karaktere. Ez harap és gyorsul. Fürgén kell pakolnom a fokozatokat ha nem akarom ejteni a főtengelyfordulatot. A sárga Bilsteinnek pattogóssá teszik a kocsi hátulját de nem zavaróan. Épp annyira, hogy a gyári malomkerékhez képest kicsi OMP-t markolászva az első kerekeket a bakhátas út gyorsan váltakozó kanyaríveibe kormányozzam. Leukoplasztként ragadnak az aszfaltra a peres Kumhók, a kémény szólóját a légszűrő kíséri, dúdol a váltó, a kasznin fütyül a szél, kész Ladaszimfónia lassan hömpölygő és parádésan gyors felvonásokkal. A sebességmérőre pillantok 90-100km/h környékén táncol a mutató. Ősi mechanikus gépdimenzióban mozgok, táncol alattam a buta puritán vas és minden percét élvezem. Nem japán űrhajó, nem kéjgázzal agyontöltött fast and furious neoncsoda, nem bajor betontorpedó, recsegő repedtfazékhangon üvöltő stuttgarti vényóc rém.. ez egy elavult négyhengeres ruszki talicska. Szegénylegények régivágású játszósautója. A módosításoknak köszönhetően más dimenziókban mozog mint az eredeti szovjet autóipar remeke donor. Finomabban működik, precízebben reagál a kormánymozdulatokra ezért pontosabban lehet a kanyarokban dirigálni, erősebbek a fékek, nincs az a támolygó egyenesfutás ami megkeserítette az életem tanulóvezető koromban, autónak sokkal autószerűbb. Te Smicsa megérte összedobni..