ágyő

 2024.01.08.

screen_shot_2024-01-08_at_10_58_27.png

csudálatos amikor évek rutinjával kifejleszted a puszta logikán és józan észen [meg némi megérzésen] alapuló diagnosztikai képességedet.. fejlett diagnosztikai eszközpark hiányában kénytelenkelletlen.. hja a keurópai lét örömei.. Kismagyar kálváriám harmadik része következik..

Amikor a ventillátorzúgásból hallod, hogy gebaszt van.. mert normálesetben a CPU/GPU hűtés nem hallható.. És szombatkorareggel elkezdessz a neten kukázni.. Kedvenc partizánjavítóoldalamon nézegettem a szerelési leírásokat.. GPU csere, alalapkivétel, befúvócsere.. Complicated.. difficult tasks.. Éjjel félálomban eszembe jutott, lehet rosszul raktam vissza az lcd hőszenzor csatlakozóját.. Igazából hőjel nélkül úgy süvöltene a hűtőrendszer légkavarója mint Vlagyimircár felszállni készülő elnöki gépe.. ezért maximum hibásan csatlakoztathattam a szenzorkábelt az alaplapi csatlakozóba.. Az alaplapon amúgy négy hasonló sorakozik egymás mellett.. Szerencsém, hogy sok lépést fejből ismerek.. Az igazság pillanatának eljövetele újabb operációhoz kapcsolódik.. Ergo újra szét kellett szerelnem a gépet.. Minden flottul ment.. Nézegettem a kibaszott csatlakozómütyürkét.. az alaplapi konnektort.. a drótokat.. Nem szakadt, nem mozog, nincs eltörve.. És nem lehet fordítva károsodás nélkül visszadugni.. Ne szerelj éhgyomorra reggel.. Első jótanácsom.. Káromkodáshurrikán lesz az eredménye.. Maximális erősségű a Fujita-skálán.. Reggeli után jöttem rá a megoldásra és pikkpakk újra összeraktam iljicset.. Najó a hangyapöcscsatlakozós adatkábelt kivéve.. Az amerikai csóka a szerelési leírásban pirosbetűkkel leírja amit én is sokszor leírtam már itten.. Lehetőleg ne tépd ki a csatlakozókat.. Evőpálcikaujjú kínai gyári rabszolganők felségterületén garázdálodom.. Az újabb műtét után macem faszán beindult és továbbra is zúgott a kurva hűtőventillátorja.. Jajjaj Pistikém nagyabajnagyabaj.. öcsibácsizhatnék.. mert tudom nagyabaj.. Valamelyik alaplapi alkatrész melegszik.. Ami azt jelenti összeszarta magát.. CPU-t kizárom mert nem dadog a gép.. Böngészni lehet vele.. Bootolás nem lassult, nem kernelpánikol, nincs semmi konkrét hibajelenség csak a zenészfüllel zavaró ventillátorzúgás.. GPU hiba szinte tuti.. közlöm magammal iljics végzetes diagnózisát.. Miért? Kérdezhetnéd.. A képen láthatod a megoldást.. A naplófájlokat böngészve rátaláltam e fenti bejegyzésre.. Bambino születésének szent napján a rendszer GPU restartot vett.. Ez nem normális jelenség.. Aznap rendereltem utolsó videómat kb. 15 percig tartott.. De a snowfall címűt amihez pár újdonságot agyaltam ki 100 percig renderelte.. többször megszakítottam és töröltem a folyamatot.. mert nem akartam, hogy ennyi ideig tartson.. Sejtettem, hogy finoman szólva nem tesz jót a hőmenedzsmentnek.. Nem tudtam lejjebb szorítani a szintidőt.. Nagyon gáz ha állandó kompromisszumokat kell kötnöd az alkotómunkádban.. A huszadik változat lett a végleges.. Nos, ez nagy hiba volt.. Mondhatni merénylet a GPU-ellen.. A mai technikai szint jóval meghaladja régi csúcsgépem lehetőségeit.. Előrelátóan konfiguráltam anno.. ellenben itt már ez sem segít.. A hőpaszta fürdőszobacsempe keménységűre sülhetett gyanítom.. A VRAM-ok hőelvezető szívacsai sem köszönték meg a hőterhelést.. Van rá sansz, hogy a hűtőrendszer rézcsöveiből is elpárolgott valamiféle alkoholos hűtőfolyadék.. 

Mi lehet[ne] a megoldás.. Zsírúj gyári elraktározott GPU beszerzése.. brandnew stock.. Egy évtizedesnél idősebb obsolete minősétésű veterán imachez több mint kalandos.. És ha megvan? Kevés benne a gyári VRAM.. Upgradelni kellene ősi memóriamodulokkal.. Ruszki csodadoktorok ezt is megoldják hőlégfúvós forrasztópákával.. Millió hibalehetőség már most.. Tegyük fel ezekután gondnélkül beszerelem.. Mit kapok cserébe? Egy ugyanolyan elagott gépet kivénhedt oprendszerrel nemkevés pénzért.. Gazdasági totálkár.. Ezt az utat bejárni értelmetlen.. 

Amúgy egy rossz szavam nem lehet iljicsre.. Mert egy HDD-hibán [működne de rettenetesen belassult], egy billentyűzetcserén, optikai meghajtó író-olvasófej lencsetisztításon és kb. két kernelpánikon kívül nem volt más baja.. Mindegyik hibát orvosoltam.. Mindennap tette a dolgát.. Igaz saját protokollom szerint működik.. Éjjel fullra áramtalanítom.. Feszültségstabilizált konnektorból szívja a váltóáramot.. Nincs kitéve éjszakai hálózati áramlökéseknek-ingadozásoknak [vagy csak nagyon ritkán].. Tápegységének kondenzátorai fullra kisülhetnek.. Minden reggel újrabootol.. Ami oprendszer működés szempontából optimális, mert rendszeresen újrakonfigurálja magát.. Mindig clean installt kapott.. Ezért nem lassult be.. Sőt az ssd-vel szárnyal.. Saját kímélő protokollom van az ssd használatra is működési sajátosságait ismerve.. Akármilyen hulladékprogramokat nem telepítettem rá innenonnan.. Egyszóval gondosgazdája vagyok nekije.. Írom szegénypáráról a nekrológot pedig ma reggel is szónélkül beindult.. És zenetákolásra is használt billentyűzetén pötyögöm e sorokat.. Csak hálával tartozhatom.. Köszönöm Kedves Hűséges Öregtragacsom.. 

Valamikor eljön a nap amikor a bekapcsológombnyomásra nem boinngol a jólismert zenhang, nem zúg fel minimum kettő hűtőventillátor a háromból.. Nem fehéredik a kijelző, nem lesz rajta alma és nem kúszik alatta kitartóan jobbra a lázmérő csíkja.. Csak sötétség és némacsend fogad.. Aznap majd eltűnik életem egy darabja és lezárok egy korszakot.. Végtelen szomorú leszek.. Fingomnincs mit hoz a jövő.. mert tele van ismeretlen változókkal amiket még a lebölcsebb legokosabb földi szerzet sem láthat :⫐

A bejegyzés trackback címe:

https://projectkronos.blog.hu/api/trackback/id/tr8518297947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása