vorsprung

 2022.09.02.

durch Technik.. Naja öles léptekkel haladok előre a súlyos rádióvillamossági tudományok végtelen sztyeppéjén.. 

Az ember a kudarcaiból is sokat tanulhat.. Pl. pár éve építettem egy zavarszűrős/túlfeszültségvédett hosszabbítót de nem stimmelt valami a földelésével.. Kóboráram futkorászott a földvezetékben.. gyanítom a kis dobozban túl közel került a dugalj érintkezőihez valamelyik táptekercs.. vagy nem szigeteltem le alaposan mindent.. Szétszedtem, szétválogattam az alkatrészeket és szívfájdalom nélkül kibasztam az egész miskulanciát.. Jó lecke volt.. Megtanultam, hogy erősáramú cuccok esetén csak bevizsgált profi gyári alkatrészeket, vezetékeket, megoldásokat használok.. És maradok max. a villanykapcsoló és csillárszerelésnél.. Amúgy is jobban szeretem a zelektronikai bütykörészést.. 

Az amerikaiak avagy a NASA emberei mindeközben indítóállásra talicskázták egy ősöreg Jawáktól lejmolt homokkúszó hátán az SLS-t.. -We are not making washing machines, we build National Treasures- nyilatkozta egy bajuszos bürokrata nemrég a CNET dokumentumfilmjében.. Nos a csudás national treasure lassan húsz éve épül.. Még George Walker B. elnök indította a grandiózus és ambíciózus Constellation programot.. Azóta legóznak a mérnök/szakik spaceshuttle és apollo tervekből/alkatrészekből valami épkézláb megoldást.. Attóltartok a LH2LOX főhajtóművek is a SaturnV F1 masinájának kerozinmentes leszármazottjaiként kerültek az űrrepülő programba és onnan tovább.. Csodálatos dolog a bürokratikus baszakodás.. Látjátok én mindezt mindenféle bürokrácia nélkül is kisujjból kirázom :⫐ Az SLS Artemis kaland most ott tart, hogy beszart egy hidrogénszelep.. megint.. mert hónapok óta szarakodik [wet dress rehearsal].. emiatt már egyszer visszatalicskáztak mindent a javítóba.. Most szombatra várom a történelmet író gigatüzijátékkalandot.. Persze ha a US Spaceforce meteorológusai is rábólintanak.. A Voyager meg egy évek óta nem működő -az RTG-k csökkenő teljesítménye miatt kikapcsolt- számítógépén keresztül üzent vissza a JPL-nek.. És küldött értelmezhetetlen adatokat.. Ezmeghogyafaszba történhetett? Ufókok üzengetnek nyilván.. Szóval nehidd, hogy tömény diadalmenet az elektronikus -főleg a rádiófrekvenciás- biszbaszok tákolása és üzemeltetése.. 

Ennek örömére továbbkísérletezem saját vackommal.. Mert nem állok le mint a szagotfogott szimatoló kopó.. Láthatod a vastag rézspirált a platformB/Zahnseide megoldásba integrálva.. Semmitérő.. Kikukáztam hát minden fémalkatrészt antennácskám alól és a továbbiakban így vizsgálódom.. Egy fokkal jobb.. Ma a borús, esős időben a vekker egyfolytában ötvenkilencezik.. vagyis elszámol 0-59-ig.. Ez azt jelenti, hogy jó a vétel vagy azt hogy üresjáratban számol mert nincs vétel.. Feldühödtem és elkezdtem spektrumanalizátorokat nézegetni.. Rigol.. Made in Beijing és egyenesen a pekingi KKP központba jelent.. Ötmillió HUF-ért cserébe.. Hát köszi nem.. Továbbkutattam.. Anritsu.. hordozható japó cucc.. A nem full érintőképenyős is jó lesz.. Mindent mér.. Na ezt hívják Absolute Overkillnek.. amikor egy ötezerforintos vackot ötmilliós csúcsmotyóval méricskélsz.. És csak azért veszel egy profi mérőműszert, hogy magadnak bebizonyítsd nem vagy hüje.. Ez már a teljes elborult elmebaj.. A spektrumanalizátorkaland jegelve.. Haladjunk inkább tovább a hullámtan fényes ösvényén.. 

A bejegyzés trackback címe:

https://projectkronos.blog.hu/api/trackback/id/tr8017922261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása