life is bigger

 2022.03.07.

az élet mindig drága nagyobb bárki emberfiánál.. a nap minden hajnalban felbukkan a horizonton.. politikusra még a szarom sem bíznám jószívvel.. eddig úgy gondoltam addig villog majd az előző posztom amíg végetér ez a tetves szomszédháború.. aztán rájöttem békeszerető kutyaféle vagyok nem propagandista.. minden kurva háborúban a nép szenved.. minden kurva háború árát mi fizetjük.. we pay the high price of every fucking war.. we the people.. we the creatures.. of the planet called earth.. egyszóval baszódjatok meg mindegyszálig kedves politikus fasszopók.. fuck you(rself) all dear politician cocksuckers..

az utolsó képen a nemrég befejezett második kísérleti antennaüzem eredménye.. mindent full leegyszerűsítettem.. Mondhatni a végtelenségig és közben rájöttem pár dologra.. antennahangolás.. nem fixre vágom a tekercselés előtt az antennadrótot hanem hosszabbra aztán menetenként rövidítek rajta.. Memóriából visszajátszva az eredeti -gyári- antennakonfiguráció karakterisztikáját háromszor megközelítettem egy ahhoz hasonló működést.. Menetrendszerinti 50 feletti ciklusértékek majd egypár ultrarövid vételi ciklus..  és nem volt türelmem kivárni beválik-e.. Újrakonstruáltam énhüje.. Eközben elhasználtam az összes rezem.. zweite phase ab[ge]lauft.. Gyanítom a világos ragasztófelület is visszaverhet némi rádióhullámot.. átlátszó köll majd.. Ennek örömére beüzemeltem a hidegháborús négysávos Philips cuccot ami meglepetésemre csak FM-en működött kihúzott teleszkópantennával.. MW SW LW frekvenciák helyén néma csönd.. Holott emlékszem amikor kisköcsögként antennázva hallgattam még Kabulból is magyaráztak.. Szétkaptam.. a beépített hosszúferritantennán két litztekercs.. japó hangolókondenzátor.. tranzisztorok és kerámiakondenzátorok büdös bakelitnyákra forrasztva.. Made in Austria.. Akkoriban léteztek már ic-vel szerelt cuccok.. így meglehetősem őskövület a konstrukció.. vagy csak olcsó.. Igazából nem emlékszem mikor némult el a rádió világvevő része.. Egyszer szakik javították a szervós magnómechanikát.. ami nemsokára újra bedöglött.. Ezután következő világvevőm egy fasza PLL-es Thomson cucc volt amihez parabolaantennát tákoltam és behozta pl. a CIA-s kód[be]olvasóadókat.. menő volt.. szerettem.. beszart.. kidobtam.. Sangeanból létezik most hasonló [vagy jobb] kommerciális masinéria.. meg professzionál Yaesu.. Lehet itt még bőven fokozni az elmebajt.. Ellenben rádióamatőrvizsgára nem vágyom..

Következtetés/tanulság: hosszabb ferritrúd és/vagy 0,2mm rézdrót rövidebb tekercshosszal.. az amerikánszkíje imperiáliszty hobbisták szerint van egy 2/3-os szabály a tekercs- és ferrithosz viszonylatában.. a tekercsátmérőben pedig max. 3x drótátmérő megengedett.. Ergo legfeljebb háromszor válthatok tekercsirányt.. Írnak még ellaborate basketweavinglike coil pattern faszságokról főként a litznél.. Gyanítom itt van a kutya elásva.. Láthatod nagyonsúlyos tudomány rejtőzik a primkó porvasmagra kanyarított dróttekercsek mögött :⫐

kutyák vikingek mindig tegeződnek

A bejegyzés trackback címe:

https://projectkronos.blog.hu/api/trackback/id/tr6017774668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása