fáziseltolódás

 2022.02.19.

egy kis antennázás.. miután kiröhögtem magam VelíkijVlagyimir varázsasztalán és a Nagy Napoleontalálkozókon.. állítólag ezt a remekbeszabott bútordarabot maga Borisz Boriszovics rendelte egy spanyol műbútorasztalostól.. hanem Hektór vigyázban állt a szőnyegszélén pezsgőspohárral a kezében.. nemsokjótjelent mondom magamban.. amíg meg nem láttam mösziő Mikrónt ugyanannál a megaasztalnál karótnyelten ülve.. úgy néztek egymással farkasszemet Velíkijjel mint egy SergioLeone spagettiwestern hősei.. ezután Velíkij külügyminisztere akkora asztalnál jelentett az ukránhelyzetről, hogy nemcsak egy jégtáncospár futhatna csudás kűrt a tükörsima politúron hanem Jutta simán olimpiai rekordsebességre gyorsulna az asztallapon.. az Uralkodó meg elégedetten csettintene/villámlana mert Vlagyimir még a Halálbolygó berendezését is túlszárnyaló dimenziókban regnál.. a nagyság kötelez mondja a mondás..

Mindez nem jelenti azt, hogy a hatalmas shalomshalomforradalom oldalán állnék.. semmivel sem vagytok jobbak.. újraosztás a húsosfazéknál.. pénztkitalicskázó ingatlaneladó héberhaver haszonélvezőkkel.. szociáloligarchia és újcsókosság.. ettől lesz jobb nekem? nekünk? másodrendű csicskaállompolgároknak.. hagyjukapicsába..

Hanem.. vissza a hullámtanhoz.. ha építesz egy komplex antennát akkor fennáll a lehetősége annak, hogy a rádióhullámokat nem egyszerre veszi a két antennarész.. ezesetben a tekercs és a helix.. a fáziseltolódással hulláminterferencia és vételi hiba jár[hat].. ezért leszereltem Helix5-öt és csak az alapferritantennám tesztelem.. a tekercs menetmegcsúszását kiküszöböltem.. viszont még mindig nem tökéletes.. gyanítom az ideális tekercs megszállottja lettem.. lassan elmebajszinten.. találtam egy fasza Scotchtape cuccott ami drágább mint maga az antenna.. még nem játszik.. egy másik megoldást vetettem be mert időközben leejtettem a fényképezőm akkumulátorát.. és a műanyagburkolat oldalt szétnyílt a ruganyos kopogós parkettára esés után.. úgy néz ki a három akkucella az elektronika és a forrasztás megúszták.. de így nem maradhat.. ezért kellett egy vékony és erős ragasztószalag.. mert mikrométernyi tűréssel dolgoztak a japók a fényképezőgépvázban és a töltőben.. és évekkel ezelőtt már szólt a szervizes, hogy a motyómhoz már semmilyen alkatrész nincs ezért nagyon vigyázzak rá.. ezért nagyon vigyázok rá.. mint valami kis üvegormányos acéltégla jószágra.. a télitúrákon kabátalatt utazik velem.. saját párátlanító doboza van réz-aktívszén szűrővel.. nem ütömvágom.. megpróbálom jóltartani.. és cserébe hálásan működik.. talán tele végállásban kezd kissé életlenedni a képe..

Ezt a spéci vékony ragasztószalagot használtam az antennatekercshez is.. ezentúl hosszabb ideig tesztelek.. most 56-57 másodpercnél tartok a 0-59 adásciklusban ami kurváraidegesítő.. Nagyon kevés hiányzik a jóhoz.. Mégidegesítőbb amikor szarabb antennát építesz az előző konstrukciódnál.. de ez a tinglitangli normális egy fejlesztésnél ha a fejlesztési irány jó.. van még egy Grundig dcf77 rádió a konyhában.. reggelenként ebből osztja Bochkor a zészt.. jól működik ha éppen nem baromságokat mutat.. pl. félórás eltérést a valós időhöz képest vagy szeptember 35-öt.. ennyit a paritásbitekről.. Ennek a csodának kíváncsian kinyitottam hát az antennaházát.. és láttam ferrit varázstekercset két mini elektrolitkondenzátorral.. vissza is zártam mert nem lettem sokkal okosabb.. 

Most agyalok.. lehet elmegyek Záltonhaveromhoz és beszerzek egy 1,5V-os elemről üzemelő Casio vekkert.. amiből építek egy beépítettantennás napelemes referenciaszerkezetet továbbfejlesztett konstrukcióban.. ha működik nincs a szobámban vételi zavar.. és én baszok el valamit.. minimálcélom a saját külső antennámmal napi egy hajnali időszinkron.. mert az óra beépített kvarcoszcillátora ezután már meghajtja az óraszerkezetet.. anno a gyári -ragasztópisztollyal helyéretaknyolt- antennájával naponta nagyjából háromszor szinkronizált.. először napkelte után kb. egy órával.. de ez nekem nem volt elég jó bazmeg.. kár, hogy nincs már hajam amibe ordítva markolhatnék..

Aztán itt az ájtatos antennatájolás.. óóóóó.. egy külön mágikus művészet.. keressük meg radio Frankfurt-Mainflingent ÉNY-ÉÉNY-ÉNYNY irányban tizedfokos elfordítássokkal.. picsányi dőlésszögkorrekciókkal.. a helixel kapcsolatos faszkolódások ecsetelésétől most eltekintenék.. ha kinyitom az ablakot egy könnyed mozdulattal teleportálhatnám az egész rakásszart a gravitácós mélységbe :⫐ 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://projectkronos.blog.hu/api/trackback/id/tr2417647002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása