500 [新幹線]

 2013.09.04.

Csak lesek mint a lukinyúl. A japók Ázsia ufónépe. Arcberendezésük is eltér a többi ázsiai embertípus fizimiskájától, kultúrájukról, szokásaikról, munkamániájukról nem is beszélve. A tény, hogy a japán imperializmus korszakában önmagukat isteni yamoto fajnak titulálták amelynek minden más távol-keleti nép csak alávetettje lehet. Utólag mulatságos kijelentésnek tűnik az amerikai csendes-óceáni háború végkifejletének ismeretében. De azt el kell ismernem a yamato vagy yamoto fajtát kemény fából faragták a sintoista istenek. Truman próbaképpen a nyakukba zúdított egy uránium és egy plútoniumbombát. Pár százezren odavesztek. Földrengések, szökőárak pusztítják az országot. Egy-két éven belül hangyaszorgalommal újjáépítik. Siránkozank, jajgatnak, vinnyognak, folyton azt bizonygatják, hogy ez mennyire lehetetlen vállalkozás? Kötve hiszem. A japók tudnak valamit.

Vannak hülye dolgaik és itt nemcsak a gusztustalan bálna és delfinvadászatra gondolok. Amit nem értek el nyers katonai erővel és hódító politikával azt elérték exporttal. Japán 150 év alatt egy késői feudalisztikus államból hiperfejlett ipari államá transzformálódott annak minden előnyével és hátrányával együtt.

Kajimoto szan pedig fölpattan a legújabb Shinkanzen prototípusára és ötszázzal rongyolva a maglev vonalon csaknem harminc kilométert, élőben tudósít az eseményről. Jó napot kívánok Magyarország, jó napot kívánok

Kedves MÁV!

Rendszeresen utazok vonaton meggyőződésből. Úgy gondolom kényelmes és környezetkímélő módja a helyváltoztatásnak. Gondolnám balga módon mert az a szolgáltatás amit országunk szocializmusból visszamaradt vasúti konglomerátuma kínál pariban sincs a Japan Railways Group szolgáltatásaival. Persze mondanák az okosok a jegyárakban is nagy a különbség. Ami azt jelenti, örüljek, hogy egyáltalán utazhatok valamilyen csoffadék-retkes roncson. Ha a bangladesi szint a honi szolgáltatás mércéje azt mondanám rendben van gyerekek, ezt tudjátok. De mi büszkén lázadó nagypofájú úniós tagállam vagyunk. Utaztam DB és ÖBB vonatokon -egyik sem volt ICE- és szinte fényévnyi különbséget tapasztaltam szolgáltatásban, tisztaságban, hozzáállásban. Ich danke Ihnen! - mondta barátságosan az osztrák jegyellenőr miután kezelte a jegyem és válaszolt egy kérdésemre. Furcsa szürreális gesztusnak tűnt, itthon nem így szocializálódtunk.  A magyar kalauzok munkájával elégedett vagyok, ismertem mozdonyvezetőket, bepillanthattam a munkájukba, velük sincs különösebb bajom. A cégvezetéssel, a vállalatcsoport menedzselésével vannak súlyos problémák. Sajnos léteznek igénytelen, retardált utasok akik rongálják a vasúti kocsikat, a kábeltolvajoknak azzal a flexszel vágnám le csuklóból mindkét kezét amelyet a lopáshoz használnak, de a probléma gyökere nem itt van. A szocialista nesze neked úgy is jó lesz ez bazmeg hozzáállásban. 40-50 éves Szili mozdonyok napi szolgálatban állnak, nemrég újra láttam működő Szergejt és gyerekkori csodás élményeket visszaidéző nosztalgia Nohabot. A GYSEV-nél kulturáltabban szolgáltatnak. Oda nem kell külön vonatozó ruha ha nem akarok okádékszagúan kiszállni a mocsoktól retkes ülésből. Miért kell három órát zötykölődnöm hazám vízfej fővárosáig? Miért ünnepelünk bolond módjára ha a vonat sebessége elérheti a 160km/h-t egy új vasúti pályán? Sok ember dolgozik Pesten és sokan ingáznak. Drága Hektór és Kedves Cimborák, Tisztelt MÁV Vezérkar! A sok lózung helyett miért nem lehet átfogó vasúti fejlesztésbe kezdeni a globális és úniós trenddel összhangban. Nincs pénz. Minden egyéb szarságra van. Csak nyögje az adókat a paraszt az a dolga. Sokan örömmel vennék tudomásul ha reggel fölpattanhatnának egy IC-re, egy óra alatt fölérnének a fővárosi munkahelyükre elkerülve a dugóban tökörészést és munka után este sitty-sutty hazautaznának. Nem hat óra veszne el az életükből minden utazás alkalmával. Rendszeresen megfordultam-megfordulok autóval is Pesten, tragikus. Rengeteg energiát vesz ki az autósból egy pesti oda-vissza út. A vonaton dolgozni is lehet amennyiben megbízhatóan működik a wifi. A vonaton wc-re menni is lehet ha a vasúttársaság biztosítja a kultúrált feltételeket. Érdekes módon Európa fejlettebb régióiban a vasút nem suttyók és prolik közlekedési eszköze. Ott olyan fura emberek élnek akik racionálisabbak és autójukat kevésbé tekintik státuszszimbólumnak. 

Tudom a fenti hagymázas-utópisztikus gondolatok egy hibbantelméjű fantaszta lázálmai. Magyarországon egész biztosan. Szilaj lázadólelkű, parttól-partig hánykolódó kompországom én úgy szeretlek tégedet mint Pelikán elvtárs a magyar narancsot: kicsit kicsinek, kicsit savanyúnak, kicsit éretlennek..

A bejegyzés trackback címe:

https://projectkronos.blog.hu/api/trackback/id/tr375494802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása