Sárgabundás kis jószág, apró rózsaszín mancsait tördelve két lábon állva izgatottan remegő bajusszal szimatol a levegőbe. Falatra vár. Úgy nyújtózkodik, hogy szinte kiesik a saját bőréből. Végre megvan. Elégedett mozdulattal elveszi a zsákmányt. Azt várnád, hogy leteszi, tűéles kapafogaival feldarabolja, majd komótosan megeszi. De a hörcsögöt nem ilyen fából faragták. Vizsgálgatni kezdi a sajtdarabot ami majdnem akkora mint a feje. Lesegeti, körbeforgatja. Aztán hirtelen vadul pörgetni kezdi mint ifjúsági bajnok a bűvöskockát és hatalmasra nyitja a száját. Erőszakos mozdulatokkal oldalirányban tuszkolja bele a szajrét, amitől a fejszerkezete fura sajtalakot ölt. Viaskodik egy darabig - pici tárolóba komoly logisztikai mutatvány bematekozni egy kiterjedt tárgyat - de végül győz a kitartás és a problémamegoldó képesség. Elégedetten arckifejezéssel és fura kalapácsfejjel csattog odúja bejárata felé amiről azonmód lendületből visszapattan. A pofazacskójában keresztben tárolt csemege nem fér be az ajtónyíláson. Most indul a kaland..
Der Hamster. Sebastian Vettel beceneve.
Aki ismeri érti miért kapta. Roppant céltudatos fiatalember, gyerekkrori példaképe a Nagy Michael. Sokat tanult tőle. Jó cimborák, megtalálták a közös hangot amíg a Mester a versenypályák aszfaltjait koptatta. Vettelgyerök előtt is mindig csak egy opció lebeg: a győzelem. Az egészséges ambíció egy F1 versenyző lételeme. Többszörös bajnokot nemigen avattak más mentalitással. Az események néha keresztülhúzzzák az elképzeléseit - vis maior. Sajnos Vettel egy dolgot nem tanult meg, az akarat nem minden. Sok pozitív együttes fejlemény szükséges a sikerhez. Hamster kétségkívül tehetséges, gyors és kitartó. Senki nem lesz véletlenül háromszoros világbajnok. Éles határvonal húzódik az egyszeres és a többszörös bajnokok között. A trófeát a sors szeszélye folytán is el lehet hódítani de a puszta szerencse már nem elég az ismétléshez. Ehhez már karakánság és kiemelkedő képességek kellenek. Vettel általában szimpatikus, közvetlen, vidám, vigyori gyerek. Ha minden az elképzelései szerint halad. Nyomban eltérő arckifejezéssel és hangsúllyal nyilatkozik ha nem jön össze az áhított győzelem. Évek óta sejtem mi a célja - nem is lehetne más - amit az idei szezonban egyértelműen nyilvánosságra hozott. Megdönteni Schumi rekordját. Ez minimum nyolc bajnoki cím. Vagyis még öt címet kell szereznie zsinórban vagy kihagyásokkal. Szeretne a Ferrarival is győzelmet aratni. Taktikáját ismerve pole pozícióból rajt-cél győzelemmel. Jaj - muszáj felnyögnöm. Dögunalom.
F1 az autósport csúcsa. Technikai kifinomultságban valóban közel áll hozzá. Látványban izgalomban már nem biztos. Kitenyésztett, elkényeztetett zsúrfiúk vették át a porondot, akik - nekem egyre inkább úgy tűnik - a szerződésükben foglalt gázsijukra hajtanak. A fejlődés, a haladás, a Vorsprung durch Technik jó dolog, feltéve ha a változási folyamat nem öncélú és önérdekű. A régen minden jobb volt, régen a férfiak férfiak voltak és az ehhez hasonló siránkozó nosztalgiázó szenilitásba hajló szólamok szajkózása nem jellemző rám, de nagyon szeretném ha eseménydúsabbak lennének a futamok. Legyen több kicsúszás, párviadal, ne a pole-ból induló nyerjen. Az autóversenyzés csúcsáról van szó nem vidámparki körbekocsikázásról. Előzgessék egymást a sztárpubik, cserélődjönek a versenyzők az első helyen egészen az utolsó pillanatig. Könyörgöm ne boxtaktikával, hanem a pályán jussanak előnyhöz. Az esős futam jó dolog. Megkavarja az állóvizet, felborítja a papírformát. Megértem Webbert amiért jövő évtől a Porsche csapatban versenyez. Le Mansban győzni igazi vitathatatlan győzelem. A le mansi prototípusok piszkos jó autók, brutális technikai színvonalon, meggyőzőbb, nem tiszavirág életű teljesítményt nyújtva. A Porsche önmagában legenda. Ideje megtörni Dr. Wolfgang Ullrich hegemóniáját házon és konszernen belül.
Mi lesz veled Vettel? Remélhetőleg csapattársad lesz Kimi The Iceman. Ő volt az a pilóta akit régebben nem csíptem, suttyó alkesznek tűnt, mellette mindig ott ólálkodott a részegek védőangyala és fogta a kezét nem engedvén, hogy komoly baja essék. Nyugodtan zuhanhatott le a yachtfedélzetről, vagy vágódhatott aszfaltra a kerítésről pofával előre. Aztán a Clarkson interjút nézve rá kellett jönnöm, hogy Kimi jó arc. WRC futamokon gyönyörűen beállt két fa közé. Néha a navigátorát hagyta lógni az övön amíg ő kiszállt a roncsból, valószínűleg büntiből, pedagógiai célzattal. Rosszul diktálta az itinert a köcsögje. Kimi blazírt arckifejezéssel, halál nyugodtan nyilatkozik. Gyakorlatilag beleszarik mindenbe a versenyzésen kívül, de abban jó, nagyon jó. Italozási szokásait nem tartom követendőnek, de az életfelfogása nem rossz. Vettel csípi amit Kimi kegyesen elfogad. Nagy haverok. Kíváncsi leszek akkor is megmarad-e a szimpátia amikor Kimi odabasz és futamot nyer. Itt nem lesz csapatsorrend. Kimi nem igavonó untermann típus. Hörcsögöt akadályozhatja a trófeák felhalmozásában. Ha keresztül húzza Hörcsög számításait nem biztos, hogy puszipajtások maradnak. Kivéve ha a kisgyerek nagylelkűbb és bölcsebb lesz. Belátja, hogy nem mindig kell győzni, hosszabb távon kerülőutakon is elérheti a célját. Ehhez még pár évet öregednie kell. Addig is hajrá. Nem szeretnék sokszor elaludni a futamokon kedvenc fotelomban..